Víra od Pavly

26. května 2006 v 10:26 | Rostislav Axmann |  Modely
Jako poslední se si koupil novinku fy Pavla,Gladiatora z Malty....

"Je 22.června 1940,16 00 Scramble!!! Zelená letí nahoru.Já a Tim Woods** to zvedáme nad Gozo.Je hlášen osamělý nepřítel. ,Támhle,nad obzorem tmavý bod,už se líží,na první pohled už to vidím, má to tři motory,Savoia,asi průzkumník…."*
Na první pohled ukrývá typická Pavlácka modrá (v obchodě se určitě neztratí) výlisky typické pro shortruny,velké díly+resiny v dobré kvalitě,zatímco malé díly sou zalité v plastovém krunýři (ale musím říct že se snadno oddělují.
"přecházím střemhlav,vrážím páku až do konce,budíky letí na maximum,zaměřovač se třese,Savoia*** se blíží,už sem na dostřel…"
Celá kokpit se skládá z resinů, na resinovou podložku se přilepí sedačka(i s vylisovanýma pásama,pak se strašně špatně barví, pak Knipl a pedály (otvor na jejich usazení je moc mělký,pak se to bude blbě usazovat.Bočnice, ty sem trochu ztenčil (jako u každého resinu)ale řekl bych že to ani nebylo potřeba.Potom se zalepuje čtverec,na kterém jsou umístěny radiostanice,a jelikož trup se k zádi ,tak se musí čtvercová podložka upravit tak aby tam pasovala.naposled si v kokpitu zabrousíme v místě přepážky za pilotem,je asi o 1mm větší,tak sem to zbrousil,aby se tam díl vlezl
"300 metrů,150 tisknu spoušť,kanónky mého Gladiatora zasahují Savoiu do prostředního motoru,ale ani italský střelec na nic nečeká, první jeho střely zasahují trup v místě pro hák a u kormidel"
Prostor pro hák byl asi zatím největším problémem( teda krom výpletů) vydut pro hák se lepí na tupo do spojených polovin trupu. Při vlepení jsem zjistil že tvar vůbec neodpovídá svému vzoru, zatímco v reálu je přechod nádherně plynulý,tak u modelu to vytvoří takový hrb,tady už ani smirek 320 nepomohl,použil sem tvrdé zbraně,vzal si pilník a jal se pilovat. Ale správnému tvaru sem obětoval naznačeni plátna,toto budu muset ještě nějak vykoumat.
Jo a ještě kormidla,jelikož jsou vylisována s rovnou přímkou,a trup je oválný
Musíme to kulatým pilníkem zabrousit tak aby to pasovalo.Brousil sem,zabrušoval,ale nepřišel sem na metodu jak je dostat do nějaké normální polohy,teď škaredě směřují do zadu(ukážu na fotkách)
30 metrů,celá dávka končí na kormidlech,přechází do letu střemhlav zahalen v kouři,mizí mi pod pravým křídlem, , přitahuju abych se podíval,výplety se napínají,spodní křídlo vibruje,rychlost klesá..."
Jelikož sem trup lepil bodově,tak mi v místě spojení polovin před kokpitem(z části díky velké přístrojovce) zůstala ohromná škvíra,tmel nelze použít,protože těsně k tomuto místu dolehájí žaluzie chladiče motoru, tak zde přišla na řadu osvědčená trojice kolíček-sekunďák-Debonder,sice tam na tmeleni padla tak pulka tubičky lepidla ale nakonec se zadařilo a žaluzie zůstali v původním stavu. Dlaší problém je při lepení spodního křídla a) křidlo má prostor užší než má být(normální problém u dosti stavebnic) b) má uhel rovný 0o což dle výkresů neplatí.Skutečné Gladiatory mají půlku křídla (blíže k trupu) v 0 vzepětí ale konce už mají pozitivní v(jdou prostě nahoru) jde to řešit dvěma způsoby:
a) vprostřed odlitku křídla to vybrousit a přizvednout,tím ale ještě více zúžíte prostor pro trup nebo
b) křídlo vlepit do trupu a poté silou nahnout konce křídel (tak sem to udělal já,
protože když se toto nepovede,vnější vzpěry budou krátké a křídlo bude mít sklon až moc dolů
přilepení vzpěr na trupu před kabinou je pohoda,jen doporučuju vyhloubit prostory pro ukotvení vzpěr,na modelu je totiž jen naznačeno,já to tak neudělal a přidělal sem si spoustu problému s držením křídla,jo ještě nezapomeňte si vyvrtat díry pro výplety…s nima se páru ještě ted,takže dokončení příště....(s výpletama si hraju už 14 dní a furt mi nejdou,a Fotky budou jen co to nacvakám
__________________________________________________________________________
*volný přepis hlášení F/lt Burgese DFC OBE z 22.6 1940 kdy mu byl přiznám jistýž sestřel Savoii 79
** F/lt Wlliam Joseph "Timber" Woods DFC (+20.4 1940) bojoval na Maltě,kde mu bylo přiznáno 6 sestřelů (5+1) z části na hurricanech,z části na Gladiatorech,po ukončení pusobení na Malte převelen s 80.SQ do Řecka,kde mu byly přiznány další 4 sestřely (1+3) dne 20.dubna startuje proti náletu německých bombardéru na Atény,v leteckém souboji pravděpodobně podléhá nějaké Bf 110 z II/ZG 26
*** Savoia Marchetti S.M 79 (MM22068) pilot Sottotenente Alfredo Balsamo unikal s hořící Savoií,většina osádky zahynula behem utoku Gladiatorů,nedaleko pobřeží savoiï explodovalo pravé křídlo,pilot+Kopilot vyskočily a po osmi hodinách je zachránila posádka HMS Diamond,putovaly do zajetí ,později putoval do tábora v Egyptě a nakonec skončil v zajateckém táboře v Pákistanu.Po návratu se stavá velitelm letky zachráných námořních letadel (Cant 506)ze služby odcházi v roce 1994
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Meresjev Meresjev | 22. listopadu 2006 v 13:14 | Reagovat

NECHTEL BYS NAPSAT KNIŽKU O VALEČNYCH PILOTECH JA BYCH SI JI KOUPIL.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 Rosta Axmann Rosta Axmann | 25. listopadu 2006 v 15:54 | Reagovat

určite ne :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama